Amore pomidore!

Witajcie!

Uwielbiam sierpień!!! Za bogactwo warzyw, owoców, smaków i kolorów!
A najbardziej ze wszystkich warzyw sezonowych kocham pomidory! :)


Pomidor
To źródło witamin i substancji odżywczych. 
Z witamin zawierają najwięcej karotenu, witaminy: C, K, E, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy i biotynę. 
Ze składników mineralnych, pomidory najbogatsze są w potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan. Pomidory dostarczają niewielu kalorii i są zasadotwórcze. Składa się aż 93 procentach z wody i tylko niewielkiej ilości białka, węglowodanów oraz tłuszczów, dlatego są nieocenione w dietach przeciw otyłości, w cukrzycy, reumatyzmie, zapaleniu stawów, dnie, chorobach nerek i serca. Działają uspokajająco, bo zawierają sole bromu.

Dlatego jedzmy pomidory!

Nie odważyłam się jeszcze hodować ich na balkonie, ale może w następnym roku??? ;)
Za to w tamtym tygodniu byłam na targu i trochę ich przytargałam :)

Zrobiłam z nich przecier: na pomidorową, na sos, na ketchup, do pizzy, do zapiekanek, do lazanii do wszystkiego! :)

Przecier pomidorowy

3 kg pomidorów 
 2 łyżki cukru
1 łyżka soli
Pomidory przekrawamy na pół, pozbywamy się zielonych ogonków. 
Kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do dużego garnka z grubym dnem.
Dodajemy sól i dusimy do chwili, aż pomidory się rozpadną i większa część wody odparuje
(zajęło mi to ok. 2 godzin)
Po tym czasie pomidory, zblendowałam na gładką masę dodałam cukier i gotowałam aż masa zgęstniała.
 Gorący przecier przełożyłam do wyparzonych słoików, mocno zakręciłam i za pasteryzowałam
 (gotując w garnku wypełnionym wodą do 2/3 wysokości słoików)
 przez około 10 minut od chwili zagotowania się wody.
Przepis znaleziony TU




Przecier wyszedł super! Więc polecam Wam ten przepis :)
Mam dla Was jeszcze kilka zdjęć mojej kuchni.
To jest tylko część, główny blat  roboczy.








Pozdrawiam
A.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia